ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیران شهری برای توسعه شهر مشهد باید با تفکرات جدید آشنا شوند

  • کد خبر: ۱۸۹۰۰۸
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
مدیران شهری برای توسعه شهر مشهد باید با تفکرات جدید آشنا شوند
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وقتی مدیران شهری می‌خواهند تصمیمات کلان برای توسعه شهر بگیرند و موضوعات را دنبال و طرح‌ها و لوایح را به قانون تبدیل کنند، باید با پارادایم‌های موجود و تفکرات جدید آشنا شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی امروز، ۲۳ مهرماه در نشست گفتمانی شهر‌های نوین مولد؛ الگویی هم‌افزا جهت حل مشکلات اشتغال، سکونت و آمایش سرزمین که در محل شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهر به عنوان یک موجود زنده که بستر ادامه حیات اجتماعی انسان‌ها بوده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد زیست انسان اجتماعی بوده و مدنی زاده شده، به همین دلیل زیست فردی و شخصی اصولا امکان‌پذیر نیست و امکان زیست فردی برای انسان وجود ندارد. انسان‌ها برای اینکه کنار هم زندگی کنند قرار گذاشتند که دور هم جمع شوند. شاید اولویت حفظ امنیت موجب شد که انسان‌ها بخشی از آزادی‌های خود را از دست بدهند.

ناصحی افزود: مهم‌ترین مفهومی که انسان برای آن حاضر است دست با هر کاری بزند، آزادی بوده، اما شهر‌ها شکل گرفت که انسان‌ها برای حفظ امنیت بخشی از آزادی خود را از دست بدهند. موضوع جمع شدن انسان‌ها دور هم در قالب شهر‌ها موضوعی مبنایی است. تدبیر برای تنظیم بین روابط نیاز به شناخت انسان دارد و انسان‌شناسی ویژه‌ای می‌طلبد. نوع نگاه به انسان‌ها می‌تواند جهت‌گیری شهر‌ها را شکل دهد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نیاز انسان‌ها به چهار دسته اشتغال، سکونت، اوقات فراغت و تفریح تقسیم می‌شود، عنوان کرد: من به جای یکی از این نیازها، معنویت را قرار می‌دهم. نوع زیست انسان چه در منزل خودش و چه در شهر می‌تواند همه این اهداف را تامین کند یا مخالف آن باشد.

وی ادامه داد: محدودیت‌هایی که ما برای تامین این نوع نگاه داریم این است که شهر‌ها با فرهنگ بلندمرتبه‌سازی، آپارتمان‌سازی، عدم شناخت، فاصله گرفتن انسان‌ها از یکدیگر و کاهش امنیت شکل گرفت. آنچه کمک می‌کند این زیست‌پذیری مولد توسعه پیدا کند این است که باید با شرایط فعلی ما تطبیق پیدا کند.

ناصحی خاطرنشان کرد: در دنیا محتوا کم تولید نشده، اما آنچه موجب شده ما دچار آشفتگی شهرسازی شویم این است که علاوه بر عدم توجه به مبانی، محدودیت‌های مختلفی در مدیریت شهر‌ها وجود دارد. در حال حاضر قانون‌هایی به ما تحمیل شده که به واسطه آن منابع زیادی را برای گذراندن موضوعات روزمره از دست دادیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وقتی مدیران شهری می‌خواهند تصمیمات کلان برای توسعه شهر بگیرند و موضوعات را دنبال و طرح‌ها و لوایح را به قانون تبدیل کنند، باید با پارادایم‌های موجود و تفکرات جدید آشنا شوند.

در ادامه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: من مخالف صد در صد شهر‌های جدید هستم، به این دلیل که هزینه‌های سنگینی در زمینه امکانات اولیه در ایجاد شهر جدید وجود دارد که این هزینه‌ها برای دولت است.

وی بیان کرد: ۴، ۵ هزار هکتار زمین‌های مقیاس‌بزرگ داریم که در حال ملحق شدن به شهر است و توافقاتی شکل خواهد گرفت. بهتر است به سمت شهرک‌سازی برویم به جای اینکه شهر جدید ایجاد شود.

حاجی‌بگلو اضافه کرد: وقتی امکانات اولیه وجود دارد، نیازی نیست دوباره برای ساخت شهر جدید هزینه ایجاد کنیم. وقتی در اطراف شهر مشهد زمین‌های بزرگ‌مقیاس وجود دارد، می‌توان به جای شهر جدید، شهرک ایجاد کرد که هزینه کمتری دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->